Mårran

När jag var liten så var jag sjukt rädd för Mårran i mumintrollet. Jag hatar den där munnen och de stirrande ögonen >_< men det är ju lite synd om henne också, beskrivningen av henne lyder såhär:

"Mårran är så stor och mörk och kall att det blir frost på marken där hon går. Alla är rädda för henne. Hon är stor, mörk och ensam och sätter sig på allt ljus hon ser. Mårran tycker om att komma till dalen och sätta sig och bara titta. Hon vet att ingen tycker om henne och därför söker hon sig inte till någon, utan nöjer sig med att bara titta."

brrr, ryser fortfarande mycket när jag ser bilder på henne D: läskig!



Vilket teckad figur skrämde er när ni var små? Eller kanske redan skrämmer ;)

Kommentarer
Postat av: Sara

Nej usch gillar inte henne heller =S att hon bara står och tittar är läskigt.

2008-11-16 @ 23:24:52
URL: http://candis.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0