02:45

Nytt år och allt.. Vart har tiden tagit vägen? Varför hinner jag aldrig med?
Jag som trodde att allt skulle bli så bra när jag åkte till England i början av November, vad hände sen egentligen? Hela December månad har varit i nån sorts otäck dimma, en dimma jag inte riktigt är säker på att jag har tagit mig ur än.

Jag vill verkligen försöka ta tag i mitt liv nu, vill verkligen komma igång med alla dessa saker jag ville göra. Men mina krafter är försvunna, även krafterna att leta...
Var jag även naiv som faktiskt trodde att jag hade vänner? Riktiga vänner som kommer över kl 3 på natten när dom ser att jag mår så dåligt att jag skriker och håller mig om bröstkorgen? Var jag det? Om inte, så var var ni då? Var var ni sen? Var är ni nu? Jag vet inte, dimman döljer för mycket...

Jag måste härifrån, jag går under annars. Kanske överdriver jag. Återigen, jag vet inte. Men jag känner nu att jag vill bort mer än något annat. Följer du med? Vill du att jag kommer? Förstår du varför jag bara vill ha en med? Måste bort, snart.. Planera in det, bestämma det, längta efter det, göra det...

Såg Narnia idag, jag grät 4 gånger under filmen, jag grät när jag gick hem... Varför? För jag vill hellre vara där än här just nu...

Tankar i natten...

Kommentarer
Postat av: CC

Gör innan det är för sent Linda. Har du vält grävt dig för långt ner, så finns det ingen enkel eller snabb väg upp. Den är långdragen, plågsam, och varje ögonblick önskar du att du slapp vakna i morgon. Man önskar att man aldrig mer skulle vakna. Så gör innan det är för sent.

Och vänner i stunder då man behöver dem som mest? Ja, de flesta vänder ryggen och går sin väg. Jag vet. Om det är av den anledningen att de inte kan förstå hur man kan må dåligt av ingen egentlig anledning, eller om det är för de tror de smittar, det vet jag inte. Jag vet bara av egen erfarenhet att vänner som stannar när man mår som sämst är otroligt sällsynta.

Ta hand om dig, och lev varje dag som om det vore den sista.

2011-01-04 @ 20:15:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0